Excerpt from the innovation analysis
Extract time: |
20.02.24 08:17 |
Company |
|
Consultant: |
- |
The name of the test of ingenuity : |
innotest February 2024 |
Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-includes/formatting.php on line 449
Level 2
score2.8 / 5
Level 1
Level 2
Level 3
Level 4
Level 5
More accurate results
Ambitsioon, juhtimine ja strateegia
Level 4
4
Juhtimine
5 / 5
Uuenduslikkuse ambitsioon
5 / 5
Turuambitsioon
5 / 5
Skaleerimine / müügivõimekus
4 / 5
Strateegiline uuendaja
Strateegilist uuendajat iseloomustab globaalne turuambitsioon, tugev rahvusvaheline bränd ja jõuline esindatus välisturgudel. Innovatsiooni lahutamatuks osaks on saanud teadus-arendus ning teadlikud investeeringud innovatsiooni. Arengustrateegia põhineb pikaajalisel visioonil ja teadmusmahukal innovatsioonil 5-10 aasta perspektiivis.
Soovitused: Ökosüsteemi kujundajat iseloomustab globaalne haare ja 10+ aasta arendushorisont. Teie ambitsioon võiks olla konkurentsivõime kasvatamine läbi avatud innovatsiooni ning seeläbi globaalse koostööplatvormi loomine.
Järgmine samm: Andke oma ambitsioonist ja koostööhuvist märku ökosüsteemi partnerite võrgustikule. Olete hinnatud partner rahvusvahelistes koostööprojektides ning konsortsiumites.
—
Kultuur ja inimesed
Level 3
3
Inimesed
4 / 5
Innovatsioonikultuur
3 / 5
Juhitud protsessiga uuendaja
Ettevõtet iseloomustab tugev innovatsioonihuvi ja süsteemne lähenemine teenuse ja/või tootearendusele. Juhtkond on loonud innovatsioonile üldise toetava meelsuse ning uuendustega süsteemselt tegeleva organisatsiooni struktuuri. On loodud ametikohad, mille tööülesanded on seotud innovatsiooniga. Töötajad oskavad nn "kastist välja" mõelda ja kannavad uuenduslikkusega seotud väärtusi.
Soovitused: Järgmisele tasemele jõudmiseks on vajalik, et uuenduslikkus on osa kogu ettevõtte kultuurist ning eraldi võiks olla loodud ka innovatsiooniga tegelev meeskond.
Järgmine samm: Innovatsioonikultuuri loomiseks ja juurutamiseks nimetage ametisse innovatsioonijuht, kelle ülesandeks on välja töötada ettevõtte innovatsioonijuhtimise protsess - ideekorjest innovatsiooniprojektide loomise ning skaleerimiseni.
—
Väärtuspakkumise uuenduslikkus
Level 4
4
Deprecated: str_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-content/themes/innotrepp/functions/test-submission.php on line 228
Intellektuaalomandi kaitse
5 / 5
Äriprotsesside uuenduslikkus
4 / 5
Omatoote / teenuse uuenduslikkus
5 / 5
Tehnoloogia uudsus
Ärimudeli uudsus
Strateegiline uuendaja
Ettevõtte väärtuspakkumises on esindatud mitmed innovatsiooniliigid (protsessi-, toote- või teenuse-, tehnoloogia- ja/või ärimudeli innovatsioon).
Väärtuspakkumise realiseerimiseks vajalik intellektuaalne omand on katalogiseeritud ja aktiivselt ohjatud, intellektuaalomandi kaitse on süsteemne. Teie ettevõttel on tunnustatud bränd koos kaitstud tooteportfelliga, mis annavad selge turueelise ning aitavad maandada riske.
Soovitused: Kaaluge, kas teie ärimudel võiks toimida innovatsiooniplatvormina teistele ettevõtetele. Süvatehnoloogia loomine või integreerimine oma äriprotsessidesse võimaldab siseneda konkurentide jaoks kättesaamatutele turgudele. Looge tugev intellektuaalomandi kaitsestrateegia, et pikaajaliselt ettevõtte konkurentsieelist kaitsta.
Järgmine samm: Tehke end nähtavaks innovatsiooni ökosüsteemi osapooltele, et veelgi suurendada koostööpotentsiaali.
—
Innovatsioonijuhtimise protsessid ja praktikad
Level 1
1
Tootearendus
4 / 5
Ideevoo juhtimine
5 / 5
Innovatsiooniportfelli juhtimine
3 / 5
Innovatsioonijuhtimine
2 / 5
Uuenduste huviline
Oma ettevõtte arendamisel püüate tooteid/teenuseid rohkem müüa ja neid samm-sammult kohandada vastavalt klientide soovile. Peamised uuendused on suunatud protsesside efektiivsuse tõstmiseks. Süsteemseks tootearenduseks vajalikud oskused ning innovatsioonijuhtimiseks vajalikud teadmised on täna veel piiratud.
Teie ettevõttes esineb küll innovatsioonist huvitatuid ja töötajatel on võimalus ideid esitada, kuid seda tehakse pigem juhuslikult. Kui tekib hea idee uuenduseks, siis seda viiakse ellu igapäevatöö kõrvalt. Eraldi uuendusprojekte pigem ei käsitleta, süsteemselt juhitud protsesse ja praktikaid selleks ei ole loodud.
Soovitus: kas ettevõttes tegeletakse teadliku tootearenduse ja ideede korjega? Tootearenduseks ning uuendusteks on vajalik pidev ideede kogumine ning võimalike innovatsiooniprojektide kaardistamine.
Järgmine samm: Püüdke tuvastada, millises tootes, teenuses või protsessis peitub tulevikuväärtus teie kliendi jaoks. Tuvastage uuendusvõimalused ning kirjeldage esimesed uuendusprojektid. Looge oma ettevõttele sobiv protsess regulaarselt uute ideede korjamiseks üle terve organisatsiooni.
—
Finantsid
Level 4
4
Investeeringud innovatsiooni
4 / 5
Finantsvõimekus
5 / 5
Strateegiline uuendaja
Investeeringute fookuses on uurimis- ja arendustegevus (ligikaudu 2% või rohkem käibest või alates miljon eurot). Lisaks omafinantseeringutele ja kohalikele toetusmeetmetele kasutatakse ka rahvusvahelist rakendusuuringute ja arendustegevuste tuge. Sageli ka erinevate riskikapitali fondide rahastusvõimalusi.
Soovitused: Globaalset mõju aitab saavutada uurimis-arendustegevuste eelarve suurendamine rohkem kui 10% käibest.
Järgmine samm: Olete oodatud partner rahvusvahelistes projektides ning võrgustikes, mis omavad ka suurt innovatsiooni- / rahastuspotentsiaali. Kasutage võrgustiku partnereid koostöö alustamiseks.
—
Partnerlus ja avatud innovatsioon
Level 1
1
Koostöövõimekus
2 / 5
Avatud innovatsioon
1 / 5
Uuenduste huviline
Teie ettevõttel on olemas oma valdkonna turuteadmised. Innovatsioonile suunatud koostööd teiste ettevõtete või organisatsioonidega ei toimu, kuid kogute turult informatsiooni oma valdkonna trendide ja uuenduste kohta.
Teie ettevõte võib küll omada uuendustega seotud spetsiifilist teadmust, kuid ei jaga seda teiste osapooltega. Väliseid eksperte olete seni kasutanud minimaalselt ja seotult kitsa valdkonna nõustamisega.
Soovitus: Hinnake, kellega tasuks uuenduste tegemisel teha tihedamat koostööd? Innovatsioonile suunatud koostöö algab tihedamast suhtlusest klientide ning tarnijatega. Ettevõtte teadmuse teadlik juhtimine ning jagamine koostööpartneritega suurendab võimalusi murranguliseks innovatsiooniks.
Järgmine samm: Õppige oma klienti senisest paremini tundma, nii saate väärtuslikku infot tulevasteks tooteuuendusteks või lisateenuste pakkumiseks. Hinnake oma võimalusi senisest uuendusmahukamate koostööprojektide loomiseks.
—
Konsultandi lõplik kommentaar
Kommentaar
—