Excerpt from the innovation analysis
OIXIO Digital AS
Extract time: |
9.11.23 08:01 |
Company |
OIXIO Digital AS |
Consultant: |
- |
The name of the test of ingenuity : |
OIXIO Digital AS innotest November 2023 |
Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-includes/formatting.php on line 449
Level 3
score3.4 / 5
Level 1
Level 2
Level 3
Level 4
Level 5
More accurate results
Ambitsioon, juhtimine ja strateegia
Level 2
2
Deprecated: str_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-content/themes/innotrepp/functions/test-submission.php on line 228
Juhtimine
2 / 5
Uuenduslikkuse ambitsioon
4 / 5
Turuambitsioon
Skaleerimine / müügivõimekus
Üksikute uuenduste katsetaja
Ettevõtte tegutseb peamiselt koduturul ja/või üksikutel välisturgudel. Tooted/teenused on suunatud kindlatele kliendisegmentidele. Teenindate regulaarselt ka olemasolevate välisklientide tellimusi, kuid süsteemset ning aktiivset müüki sihtturgudele ei tehta.
Ettevõtet iseloomustab innovatsioonihuvi ja on tehtud ka esimesed sammud (nt teostatud on mõned innovatsiooniprojektid) uute lahenduste testimiseks ja turule toomiseks.
Äristrateegia on suunatud arengule ning taktikalised arenguplaanid on tavapäraselt tehtud 1-2 aasta perspektiivis. Juhtkond usub, et teatud määral riskide võtmine ja uuenduslike toodete/teenuste arendamine võimaldab jõuda ka uutele välisturgudele.
Soovitused: Milline on ettevõtte pikaajaline visoon ning uuenduslikkuse ambitsioon? Rahvusvaheliseks skaleerimiseks on oluline selge sihtturgude valik, sinna sobiva toote/teenuse loomine ning seejärel süsteemselt müügi kasvatamine. Tugev ekspordile suunatud müügivõimekus võiks olla teie järgmine eesmärk. Seda eesmärki toetab rahvusvahelise kaubamärgi ja tuntuse loomise ambitsioon.
Järgmine samm: Mõelge pikemale arenguhorisondile ning 2-5. aasta strateegia loomisele. Kasutage innotrepi teenusepakkujate kataloogi ekspordivõimekuse tõstmise ja innovatsioonistrateegia loomise teenuste leidmiseks.
—
Kultuur ja inimesed
Level 4
4
Inimesed
4 / 5
Innovatsioonikultuur
5 / 5
Strateegiline uuendaja
Ettevõtte kultuuri iseloomustab uuenduslikkus, mis tugineb jagatud väärtustele ja uskumustele. Ollakse avatud muutustele ja tänu süsteemselt juhitud protsessile julgetakse innovatsiooniga seotud riske võtta.
Kokku on pandud kompetentne meeskond, kelle peamised tööülesanded on seotud innovatsiooniga ning loodud on innovatsioonijuhtimise struktuur. Teie tiim töötab pühendumusega, loob ja hoiab uuenduslikkust toetavad kultuuri.
Soovitused: Innovatsiooni eestvedaja rollis toimub ka värbamine lähtuvalt ettevõtte strateegilisest arendushorisondist ning innovatsioonikultuurist.
Järgmine samm: Hinnake, kas ettevõtte tänane värbamise protokoll võtab arvesse organisatsiooni pikemat arendushorisonti ja on sobilike globaalselt talentide ligimeelitamiseks.
—
Väärtuspakkumise uuenduslikkus
Level 3
3
Deprecated: str_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-content/themes/innotrepp/functions/test-submission.php on line 228
Äriprotsesside uuenduslikkus
3 / 5
Intellektuaalomandi kaitse
3 / 5
Omatoote / teenuse uuenduslikkus
3 / 5
Tehnoloogia uudsus
Ärimudeli uudsus
Juhitud protsessiga uuendaja
Ettevõtte kasutatav ärimudel on edukas kodu- ja valitud sihtturgudel. Mõned turul eristuvaid omatooted on võibolla ka registreeritud intellektuaalomandi objektidena, kuid intellektuaalomandi kaitse ei ole veel süstemaatiline. Teil on hea ülevaade ettevõtte uuendusprojektidest, toimub regulaarne ideekorje, turutestimise metoodika on paigas, tootearendus on kliendikeskne ja süsteemne.
Teie tehnoloogiline uuenduslikkus annab selge eelise konkurentide ees (vähemalt omas valdkonnas). Teadlik digitaliseerimine ning automatiseerimine on muutunud konkurentsieeliseks.
Soovitused: Kindlustage oma eristumine sihtturgudel muutes ärimudel veelgi unikaalsemaks. Kaitstud tooteportfell, tunnustatud bränd ning tehnoloogiline uudsus tagab konkurentsieelise kauemaks ja laiemalt. Innovatsioonist lähtuv äriprotsesside uuendamine viib teid oma valdkonna liidriks.
Järgmine samm: Kaaluge võimalusi ärimudelit uuendada ja väärtuspakkumist tõsta läbi innovatsioonipartnerluste ning arenduskoostöö (sh koostöö kasvu- ja süvatehnoloogia ettevõtetega). Tutvuge AI ja Robootika võimalustega, et viia äriprotsesside uuendamine uuele efektiivsuse tasemele ning maksimaalselt ära kasutada juba olemasolevaid andmeid.
—
Innovatsioonijuhtimise protsessid ja praktikad
Level 3
3
Tootearendus
5 / 5
Ideevoo juhtimine
4 / 5
Innovatsiooniportfelli juhtimine
3 / 5
Innovatsioonijuhtimine
2.5 / 5
Juhitud protsessiga uuendaja
Teie ettevõttes toimub ideekorje vähemalt üks kord aastas nii protsesside kui toodete/teenuste parendamiseks (kas hackathon või ajurünnak vm vormis). Kokku kogutud ideedest valitakse mõned välja, mida hakatakse testima ja ellu viima.
Teie ettevõtte innovatsioonijuhtimise mudel ja -protsessid on kirjeldatud ning kokku lepitud, kuid ei pruugi olla veel täielikult rakendatud. Tootearenduse protsessi täiustatakse regulaarselt, et tagada kliendikeskne ning turu vajadusi arvestav tootearendus. Kasutusel on mõningane turutestimise metoodika uute omatoodete arendamiseks.
Juhtkonnal on tootearenduse- ja uuendusprojektidest selge ülevaade. Välja hakkab kujunema innovatsiooniportfell, mille üle juhtkond teostab regulaarset kontrolli.
Soovitused: Kas teie ettevõttes on rakendatud innovatsioonijuhtimise mudel? Omades süsteemset vaadet innovatsiooniprojektidest ning turutestimisest, on loodud hea baas teadmusmahukama tootearendusega tegelemiseks.
Järgmine samm: Looge ettevõttele innovatsioonijuhtimise mudel, mis sisaldab innovatsiooniprotsessi kirjeldust, innovatsioonistrateegiat (innovatsiooni eesmärk) ning organisatsioonilist vaadet (innovatsioonikultuur, kontekst ja vahendid). Jaotage innovatsiooniprojektide portfell 3le horisondile vastavalt innovatsiooniulatusele ning riskitasemele.
—
Finantsid
Level 5
5
Deprecated: str_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-content/themes/innotrepp/functions/test-submission.php on line 223
Investeeringud innovatsiooni
5 / 5
Finantsvõimekus
Ökosüsteemi kujundaja
Investeeringute fookuses on uurimis- ja arendustegevus (ligikaudu 10% või rohkem käibest või miljonites eurodes). Investeeritakse nii omavahenditest kui ka erinevatest teistest allikatest (laenukapital, kaasinvestorid, riskikapitali fondid, globaalsed süvatehnoloogia fondid jt.).
Lisaks teistele finantseerimisallikatele võidakse raha kaasata ka aktsiate noteerimisega.
Soovitus: Olete oodatud partner rahvusvahelistes projektides ning võrgustikes, mis omavad ka suurt innovatsiooni- / rahastuspotentsiaali. Kasutage võrgustiku partnereid koostöö alustamiseks.
—
Partnerlus ja avatud innovatsioon
—
Konsultandi lõplik kommentaar
Kommentaar
—