Excerpt from the innovation analysis
OIXIO Digital AS
Extract time: |
7.11.23 14:07 |
Company |
OIXIO Digital AS |
Consultant: |
- |
The name of the test of ingenuity : |
OIXIO Digital AS innotest November 2023 |
Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-includes/formatting.php on line 449
Level 1
score1.8 / 5
Level 1
Level 2
Level 3
Level 4
Level 5
More accurate results
Ambitsioon, juhtimine ja strateegia
Level 2
2
Deprecated: str_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-content/themes/innotrepp/functions/test-submission.php on line 228
Juhtimine
2 / 5
Uuenduslikkuse ambitsioon
Turuambitsioon
Skaleerimine / müügivõimekus
Üksikute uuenduste katsetaja
Ettevõtte tegutseb peamiselt koduturul ja/või üksikutel välisturgudel. Tooted/teenused on suunatud kindlatele kliendisegmentidele. Teenindate regulaarselt ka olemasolevate välisklientide tellimusi, kuid süsteemset ning aktiivset müüki sihtturgudele ei tehta.
Ettevõtet iseloomustab innovatsioonihuvi ja on tehtud ka esimesed sammud (nt teostatud on mõned innovatsiooniprojektid) uute lahenduste testimiseks ja turule toomiseks.
Äristrateegia on suunatud arengule ning taktikalised arenguplaanid on tavapäraselt tehtud 1-2 aasta perspektiivis. Juhtkond usub, et teatud määral riskide võtmine ja uuenduslike toodete/teenuste arendamine võimaldab jõuda ka uutele välisturgudele.
Soovitused: Milline on ettevõtte pikaajaline visoon ning uuenduslikkuse ambitsioon? Rahvusvaheliseks skaleerimiseks on oluline selge sihtturgude valik, sinna sobiva toote/teenuse loomine ning seejärel süsteemselt müügi kasvatamine. Tugev ekspordile suunatud müügivõimekus võiks olla teie järgmine eesmärk. Seda eesmärki toetab rahvusvahelise kaubamärgi ja tuntuse loomise ambitsioon.
Järgmine samm: Mõelge pikemale arenguhorisondile ning 2-5. aasta strateegia loomisele. Kasutage innotrepi teenusepakkujate kataloogi ekspordivõimekuse tõstmise ja innovatsioonistrateegia loomise teenuste leidmiseks.
—
Kultuur ja inimesed
Level 1
1
Inimesed
2 / 5
Innovatsioonikultuur
1 / 5
Uuenduste huviline
Huvi uuenduste vastu on ettevõttel küll olemas, kuid teadlikult uuenduslikkust toetava kultuuri loomise või arendamisega täna veel ei tegeleta. Töötajad on tõenäoliselt juurdunud harjumustega ning väärtustavad tavapärast stabiilset ja rahulikku igapäevatööd. Puudub kogemus ja ka vajadus uute ideede genereerimiseks või „kastist välja“ mõtlemiseks.
Soovitus: Hinnake, kas ettevõttes leidub rohkem uuendushuvilisi, keda muutustesse kaasata? Organisatsioonikultuuri muutmine ja innovatsioonikultuuri loomine algab esimestest üksikutest muutmise katsetest ning eestvedajatest, kes läbi oma eeskuju ja tegude inspireerivad teisi.
Järgmine samm: Suurenda juhtkonna ning meeskonna teadlikkust organisatsiooni- ja innovatsioonikultuurist.
—
Väärtuspakkumise uuenduslikkus
Level 2
2
Äriprotsesside uuenduslikkus
2 / 5
Intellektuaalomandi kaitse
2 / 5
Omatoote / teenuse uuenduslikkus
2 / 5
Tehnoloogia uudsus
2 / 5
Ärimudeli uudsus
3 / 5
Üksikute uuenduste katsetaja
Ettevõtte ärimudel ning tuluallikad on pigem laialt levinud ning eristumine põhineb suurel määral protsesside efektiivsusel. Peamiselt konkureerite hinnaturul, kuid tõenäoliselt omate ka mõningaid eristuvaid konkurentsieeliseid. Väärtusloomes võib juba olla kasutusel mõningane tehnoloogiline uudsus, mis soodustab eristumist koduturul.
Konkurentsieelis põhineb tõenäoliselt peamiselt klientide usaldusel ja pikaajalisel koostööl. Teatud määral pakutakse parendatud toodet/teenust kuid selgelt eristuvat väärtuspakkumist ei ole. Enamik uuendusi on seotud protsesside parendamisega. Huvi omatoodete ja kaitstud intellektuaalomandi vastu on teil küll olemas kuid neid veel realiseeritud ei ole.
Soovitused: Konkurentsieelise suurendamiseks võib olla vajalik ärimudelit muuta, laiendada või asendada. Looge protsessid oma ettevõtte ärisaladuse hoidmiseks ning uuenduslike toodete või teenuste paremaks kaitsmiseks. Püüdke oma äriprotsessid saada veelgi efektiivsemaks läbi kõiki protsesse hõlmava digitaliseerimise ning automatiseerimise.
Järgmine samm: Kasutage ärimudeli ja väärtuspakkumise lõuendit oma konkurentsieelise regulaarseks hindamiseks. Kliendisuhte analüüs aitab leida võimalusi ärimudeli uuendamiseks, laiendamiseks ja tootele/teenusele lisandväärtuse andmiseks. Hinnake, kas teie ärisaladus on konkurentide eest piisavalt kaitstud, vajadusel täiendage töölepinguid vastavate sätetega. Leidke teenusepakkujate kataloogist digitaliseerimise ja automatiseerimisega seotud teenusepartnerid.
—
Innovatsioonijuhtimise protsessid ja praktikad
Level 1
1
Tootearendus
2 / 5
Ideevoo juhtimine
2 / 5
Innovatsiooniportfelli juhtimine
1 / 5
Innovatsioonijuhtimine
1 / 5
Uuenduste huviline
Oma ettevõtte arendamisel püüate tooteid/teenuseid rohkem müüa ja neid samm-sammult kohandada vastavalt klientide soovile. Peamised uuendused on suunatud protsesside efektiivsuse tõstmiseks. Süsteemseks tootearenduseks vajalikud oskused ning innovatsioonijuhtimiseks vajalikud teadmised on täna veel piiratud.
Teie ettevõttes esineb küll innovatsioonist huvitatuid ja töötajatel on võimalus ideid esitada, kuid seda tehakse pigem juhuslikult. Kui tekib hea idee uuenduseks, siis seda viiakse ellu igapäevatöö kõrvalt. Eraldi uuendusprojekte pigem ei käsitleta, süsteemselt juhitud protsesse ja praktikaid selleks ei ole loodud.
Soovitus: kas ettevõttes tegeletakse teadliku tootearenduse ja ideede korjega? Tootearenduseks ning uuendusteks on vajalik pidev ideede kogumine ning võimalike innovatsiooniprojektide kaardistamine.
Järgmine samm: Püüdke tuvastada, millises tootes, teenuses või protsessis peitub tulevikuväärtus teie kliendi jaoks. Tuvastage uuendusvõimalused ning kirjeldage esimesed uuendusprojektid. Looge oma ettevõttele sobiv protsess regulaarselt uute ideede korjamiseks üle terve organisatsiooni.
—
Finantsid
Level 3
3
Deprecated: str_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-content/themes/innotrepp/functions/test-submission.php on line 223
Investeeringud innovatsiooni
3 / 5
Finantsvõimekus
Juhitud protsessiga uuendaja
Teie ettevõtte investeeringute fookuses on tõenäoliselt digitaliseerimine, automatiseerimine ja kliendikeskne tootearendus. Lisaks omavahenditele on võimekus kaasata innovatsiooniprojektidele ka välist kapitali (laenukapital, kapitaliinvesteeringud, EL fondid).
Soovitused: Kõrge lisandväärtusega ja teadmusmahukate toodete/teenuste arenduse finantseerimisel saavad abiks olla nii kohalikud kui rahvusvahelised rakendusuuringute keskused ja -toetused.
Järgmine samm: Uuendusmeelsed ettevõtted määravad süsteemseteks innovatsiooniinvesteeringuteks vähemalt 2% käibest, mis on kättesaadav igale ettevõttele. Tutvuge riiklike rahastus- ja toetusvõimalustega innotrepi teenuste kataloogis.
—
Partnerlus ja avatud innovatsioon
Level 2
2
Deprecated: str_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /data01/virt124559/domeenid/www.innotrepp.ee/htdocs/wp-content/themes/innotrepp/functions/test-submission.php on line 223
Koostöövõimekus
2 / 5
Avatud innovatsioon
Üksikute uuenduste katsetaja
Teie ettevõttes pööratakse tähelepanu ettevõttesiseste eriteadmiste ja oskuste hoidmisel ettevõtte piires. Väline ekspertteadmine ostetakse vajadusel teenusena sisse.
Vajaduspõhiselt tehakse koostööd mõne partneri, kliendi ja/või tarnijaga. Reeglina tuleb koostööinitsiatiiv nende poolt.
Soovitused: Näidake üles initsiatiivi klientide ja tarnijatega koostöö suurendamiseks innovatsiooni eesmärgil. Murranguline innovatsioon saab alguse väärtusahela tihedamast koostööst ning pidevast innovatsioonipartnerlusest.
Järgmine samm: Valige välja kliendid, kellel võiks olla huvi ja kellega koos teie pakutavat toodet või teenust arendada. See aitab luua konkurentidest selgelt eristuvaid eeliseid. Mõelge läbi võimalikud intellektuaalomandit puudutavad aspektid, mis koostöös tekivad.
—
Konsultandi lõplik kommentaar
Kommentaar
—